יום ראשון, 29 ביולי 2012

שמות של עסקים: שמות עם סיפור


לפעמים שם החברה מעביר מסר בפני עצמו, ולפעמים הסיפור שמאחורי השם מוסיף עומק ההבחנה להודעה זו.

איזיס קבוצת הבינלאומי, למשל, משתמשת בשם של האלה המצרית בשילוב מילה מצטייר גם לאוזן וגם נראה נהדר בהסדר שנועד אמנותי של גופנים, צורות וצבעים. (לראות את הלוגו על www.isisgroupinternational.com.)

קו תג מבהיר מה החברה עושה: הדרכה וייעוץ על עולם של הבדל. שלושה המשרד יועצים מנוסים לנהל חוצה תרבויות אימון, מאמן מנהלים בינלאומיים, לעזור להחליק את התהליך של מיזוגים חוצי גבולות, ועוד.

את הסיפור מאחורי השם, אפילו ברמה עמוקה יותר של משמעות מתגלה. כתבתי את זה ככה לקטע הפתיחה של החוברת של המשרד:

"איזיס: הדרכה תובנה להצלחה גלובלית

"במצרים העתיקה, דיבוק האלה איזיס המוניטין שצברת עקשנות יוצאת דופן, תבונה ותושייה, ריפוי ויצירה. איזיס קבוצת הבינלאומי הולך בעקבותיו שלה עם אימונים אישית ייעוץ, ואימון של ימינו קטן יותר מאשר אי פעם, בעולם מגוון".

להסביר מה אומר השם, החברה מגלה כמה ערכים שלה מרמז על כך שיש לה תכונות מסוימות החשובים ללקוחות. באופן אידיאלי, המלצות, העתק שיווק אחרים ועבודה של החברה עצמה להשלים את כל הסיפור הזה. כל החבילה הופכת מושך בצורה יוצאת דופן ובלתי נשכחת.

על אסטרטגיה זו שמות לעבוד, יש שם לפחות רומז הסיפור, סיפור המכיל משהו לא ידוע בדרך כלל שמתאים איך אתה רוצה את החברה להיתפס. רוב המבוגרים אשר אינם זוכרים כי היה איזיס האלה המצרית או המומחיות שלה כמו אלת עדיין במעורפל לחוש את טעם בינלאומי בשם. עם עוד דמויות מיתולוגיות מוכרות כמו הרקולס או מידאס, לעומת זאת, הסיפור היה מסתכן להמשיך ולהציק את המובן מאליו.

לגייס את הסיוע של מעצב מעולה גרפי סופר שיווק כדי לשפר את הקשר עם הסיפור, והם כוללים גרסה קצרה של הסיפור כאשר להציג את החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה